11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


mt.fadf.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Moda ve tekstil endüstrilerinin ticari ve tarihi gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
  • Moda endüstrisini geçmişten günümüze etkileyen sosyal ve ekonomik dinamikler konusunda bilgilenir.
  • Moda işletme organizasyonları arasındaki farkları tespit edebilir.
  • Moda endüstrisinin büyüme nedenlerini, güncel yaklaşımları ve sektörle ilgili beklentileri tartışabilir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi; Moda işletmeciliğinin esasları ve modaya tarihsel bakış. "The Dynamics of Fashion," CH 1 "Fashionomics," CH 1 "Fashion from Concept to Consumer," CH 1
2 Moda sektörü ile ilgili ana kavram ve terimler. "The Dynamics of Fashion," CH 1 "Fashion from Concept to Consumer," CH 3 "Fashionomics," CH 2 "The Fashion Game," CH 1
3 Moda sektörünün çevresi ve moda tüketicisi. "The Dynamics of Fashion," CH 2 "Fashion from Concept to Consumer," CH 2,3 "Fashionomics," CH 5,9 "The Fashion Game," CH 2
4 Modanın hareketi ve moda teorileri. "The Dynamics of Fashion," CH 3 "Fashion from Concept to Consumer," CH 3
5 Modanın işletmesi: Mülkiyet çeşitleri, organizasyon yapılar ve roller. "The Dynamics of Fashion," CH 4 "Fashionomics," CH 4 "The Business of Fashion," CH 2
6 Ürün geliştirme ve pazar araştırması. "The Dynamics of Fashion," CH 7 "Fashion from Concept to Consumer," CH 4,6,9 "The Business of Fashion," CH 5
7 Ara Sınav
8 Kadın giyim. "The Dynamics of Fashion," CH 8 "Fashionomics," CH 8 "Fashion from Concept to Consumer," CH 3
9 Erkek giyim ve Çocuk giyim. "The Dynamics of Fashion," CH 9,10 "Fashionomics," CH 8 "Fashion from Concept to Consumer," CH 3
10 Global moda pazarları: Moda takvimi ve ticari fuarlar. "The Dynamics of Fashion," CH 15 "Fashionomics," CH 10,11 "Fashion from Concept to Consumer," CH 8,13 "The Fashion Game," CH 10,7 "The Business of Fashion," CH 8
11 Moda Üretim, tedarik ve satınalma süreci. "The Dynamics of Fashion," CH 16 "Fashion from Concept to Consumer," CH 10 "The Fashion Game," CH 4,5 "Fashionomics," CH 5 "The Business of Fashion," CH 10,11
12 Moda perakendeciliği "The Dynamics of Fashion," CH 17,18 "Fashionomics," CH 4 "Fashion from Concept to Consumer," CH 13,14 "The Fashion Game," CH 6 "The Business of Fashion," CH 12
13 Destek hizmetler ve moda sektöründe kariyer. "The Dynamics of Fashion," CH 19 "The Fashion Game," CH 11,12 "Fashion from Concept to Consumer," CH 15
14 Dönemin Değerlendirilmesi. "Fashionomics,", CH 12 "The Fashion Game," CH9 "Fashion & Sustainability" "Sürdürülebilir Moda"
15 Final (tarih teyit edilecek)
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı • The Dynamics of Fashion, (1999), E. Stone, Fairchild Books (available at IEU library). • In Fashion: Fun, Fame, Fortune, (2006), E. Stone, Fairchild Books (available at IEU library). • Fashion from Concept to Consumer, (2008), G. Frings, Pearson (available at IEU library). • Fashionomics, (2013), D.W. Reamy and D. W. Arrington, Pearson. • The Fashion Game, (2015), G. Kendall, Pearson. • The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing, (2007), L. Burns and N. Bryant, Fairchild Publications (available at IEU library).
Önerilen Okumalar/Materyaller • Mastering Fashion Marketing, (2009), T. Jackson and D. Shaw, Palgrave Master Series (available at IEU library). • Fashion Retailing, (2006), E. Diamond, Pearson (available at IEU library). • The Fashion Handbook, (2006), T. Jackson and D. Shaw, Routledge (available at IEU library). • Fashion & Sustainability, (2012), K. Fletcher & L. Grose, Laurence King Publishing. • Sürdürülebilir Moda, (2015), Ş. Kipöz, Yeni İnsan Yayınevi (available at IEU library).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
19
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
4
Final Sınavı
1
4
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek.

X
2

Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak.

X
3

Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek.

X
4

Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş  seviyede kullanmak.

X
5

Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek.

X
6

Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel  konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek.

X
7

Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak.

X
8

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek.

X
9

Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek.

X
10

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek.

X
11

Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal  bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve  uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010