mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve dersle ilgili genel bilgi; Moda işletmeciliğinin esasları ve modaya tarihsel bakış. | "The Dynamics of Fashion," CH 1 "Fashionomics," CH 1 "Fashion from Concept to Consumer," CH 1 |
2 | Moda sektörü ile ilgili ana kavram ve terimler. | "The Dynamics of Fashion," CH 1 "Fashion from Concept to Consumer," CH 3 "Fashionomics," CH 2 "The Fashion Game," CH 1 |
3 | Moda sektörünün çevresi ve moda tüketicisi. | "The Dynamics of Fashion," CH 2 "Fashion from Concept to Consumer," CH 2,3 "Fashionomics," CH 5,9 "The Fashion Game," CH 2 |
4 | Modanın hareketi ve moda teorileri. | "The Dynamics of Fashion," CH 3 "Fashion from Concept to Consumer," CH 3 |
5 | Modanın işletmesi: Mülkiyet çeşitleri, organizasyon yapılar ve roller. | "The Dynamics of Fashion," CH 4 "Fashionomics," CH 4 "The Business of Fashion," CH 2 |
6 | Ürün geliştirme ve pazar araştırması. | "The Dynamics of Fashion," CH 7 "Fashion from Concept to Consumer," CH 4,6,9 "The Business of Fashion," CH 5 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Kadın giyim. | "The Dynamics of Fashion," CH 8 "Fashionomics," CH 8 "Fashion from Concept to Consumer," CH 3 |
9 | Erkek giyim ve Çocuk giyim. | "The Dynamics of Fashion," CH 9,10 "Fashionomics," CH 8 "Fashion from Concept to Consumer," CH 3 |
10 | Global moda pazarları: Moda takvimi ve ticari fuarlar. | "The Dynamics of Fashion," CH 15 "Fashionomics," CH 10,11 "Fashion from Concept to Consumer," CH 8,13 "The Fashion Game," CH 10,7 "The Business of Fashion," CH 8 |
11 | Moda Üretim, tedarik ve satınalma süreci. | "The Dynamics of Fashion," CH 16 "Fashion from Concept to Consumer," CH 10 "The Fashion Game," CH 4,5 "Fashionomics," CH 5 "The Business of Fashion," CH 10,11 |
12 | Moda perakendeciliği | "The Dynamics of Fashion," CH 17,18 "Fashionomics," CH 4 "Fashion from Concept to Consumer," CH 13,14 "The Fashion Game," CH 6 "The Business of Fashion," CH 12 |
13 | Destek hizmetler ve moda sektöründe kariyer. | "The Dynamics of Fashion," CH 19 "The Fashion Game," CH 11,12 "Fashion from Concept to Consumer," CH 15 |
14 | Dönemin Değerlendirilmesi. | "Fashionomics,", CH 12 "The Fashion Game," CH9 "Fashion & Sustainability" "Sürdürülebilir Moda" |
15 | Final (tarih teyit edilecek) | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | • The Dynamics of Fashion, (1999), E. Stone, Fairchild Books (available at IEU library). • In Fashion: Fun, Fame, Fortune, (2006), E. Stone, Fairchild Books (available at IEU library). • Fashion from Concept to Consumer, (2008), G. Frings, Pearson (available at IEU library). • Fashionomics, (2013), D.W. Reamy and D. W. Arrington, Pearson. • The Fashion Game, (2015), G. Kendall, Pearson. • The Business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing, (2007), L. Burns and N. Bryant, Fairchild Publications (available at IEU library). |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Mastering Fashion Marketing, (2009), T. Jackson and D. Shaw, Palgrave Master Series (available at IEU library). • Fashion Retailing, (2006), E. Diamond, Pearson (available at IEU library). • The Fashion Handbook, (2006), T. Jackson and D. Shaw, Routledge (available at IEU library). • Fashion & Sustainability, (2012), K. Fletcher & L. Grose, Laurence King Publishing. • Sürdürülebilir Moda, (2015), Ş. Kipöz, Yeni İnsan Yayınevi (available at IEU library). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 60 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 40 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 19 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | |
Final Sınavı | 1 | 4 | |
Toplam | 110 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest